Testomen Clinic

cinsel isteksizlik

Erkeklerde ve Kadınlarda Cinsel İsteksizlik Nedenleri

Cinsel isteksizlik sorunu kadınlarda ve erkeklerde karşılaşılabilen bir sorundur. Ayrıca aseksüelliğin cinsel isteksizlikle karıştırılması da sık görülen bir yanlıştır. Çünkü herkesin cinsel hayatında, sosyal hayatında da olduğu gibi inişler ve çıkışlar mevcuttur. Bu nedenle her isteksizlik aseksüellik olarak algılanmamalıdır.
Öncelikle bu sorunun iki tarafta da görülebilen bir sorundur. Bundan dolayı erkeklerde cinsel isteksizlik ve kadınlarda cinsel isteksizlik olarak iki taraftan ele almalıyız.
İsteksizliği cümle olarak tanımlamak gerekirse; kadında ve erkeklerde cinsel fantezilerin hiç ya da çok az bir şekilde gerçekleşmesi veya düşünülmesidir. Çiftlerin cinsel ilişkiye uzun aralar vermesidir bunun sinyallerinden biridir.

Kadınlarda Cinsel İsteksizlik

Sağlıklı bir ilişkide kadın ve erkeklerin cinselliği çok büyük önem taşır. Özellikle bu cinsel istek iki tarafı da mutlu edecek kadar olmalıdır. Kadınlarda cinsel isteksizliğin 4 temel nedeni vardır: Fiziksel, hormonel, psikolojik ve ilişki sorunları. Bu sorunlar da kendi içinde ayrı sorunlar ortaya çıkarır.
Kadınlar için birçok durum ve olay cinsel isteksizliğe yol açar. Bu nedenle çözüm bulmak için sorunu bulmak önemlidir.

Kadınlarda Cinsel İsteksizliğin Tedavisi

“Kadınlarda cinsel isteksizlik nasıl giderilir?” sorusuna verebileceğimiz başlıca yöntemler şunlardır:

• Eğer kullanılan ilaçlar yan etki olarak isteksizlik uyandırıyorsa, muadil ilaçlara yönelebilir veya bu yan etkiyi kesmesi için başka bir ilaç yazdırabilir.
  • İlişkide sorunlar yaşanıyorsa, bir aile ve ilişki danışmanından destek alınmalıdır.
  • Eğer yaşam tarzı cinsel isteksizliğe yol açıyorsa yaşam tarzında değişiklikler yapılmalıdır.
  • Hormonel sorunlar için testler yapılabilir ve hormon takviyesi uygulmalıdır.

Erkeklerde Cinsel İsteksizlik

Erkeklerde, kadınlarda da olan temel nedenler isteksizliğe yol açar. Ancak bu nedenlerin arasında penis sorunları veya genel anlamda cinsel işlev bozuklukları da çok etkilidir. Bu sorunların başında; sertleşme sorunu, penis eğriliği (peyronie), küçük penis, penis kırılması ve cinsel işlev bozuklukları arasında sayılmasa da erken boşalma yer alır.
Erkeklerde bulunan cinsel organlarda yaşanan sorunlar kadınlar için de isteksizlik yaratabilir. Buna bağlı olarak yükün çoğunun erkete olduğunu söyleyebiliriz.

Erkeklerde Cinsel İsteksizliğin Tedavisi

Erkeklerde neden cinsel isteksizlik olur, sorusuna eğer doğru cevabı verirsek doğru tedavi uygulanması mümkün olur. Eğer kadınlardaki isteksizlik sebepleri ile aynı ise tedavi de farklı olmaz. Ancak ayrıca belirtmek gerekir ki erkeklerde isteksizliğin temel nedeni testosteron hormonu kaynaklıdır. Bu hormonun azalması erkeklerde ciddi isteksizlik uyandırır.
Öte yandan medikal olarak cinsel işlev bozukluklarını tedavi etmek mümkün. Bu tedavi yöntemlerine; P-shot, yağ enjeksiyonu, Şok dalga tedavisi ve penil protez örnektir.

Bu tedavi yöntemleriyle ilgili daha fazla bilgi almak için tedavilerimiz sayfasını ziyaret edebilirsiniz. Aynı zamanda randevu ve detaylı bilgi için de iletişim sayfamızdaki formu doldurabilir veya iletişim numaramızdan uzman sağlık danışmanlarımıza ulaşabilirsiniz.

YOU MAY ALSO LIKE